Easy to do business with

Ylpeyttä herättävä historia

GPBM on suhteellisen nuori yritys, jolla on pitkä historia. Lue, miten yritys on kasvanut ja kehittynyt vuosien kuluessa.

 

 

 

 

1986

Yhtiö perustettiin Ruotsissa.

 

 

1988

Ensimmäiset suhteet solmittiin honkongilaisen Gold Peak Industriesin (GPI:n) kanssa. GP Batteries valittiin yhtiön paristotoimittajaksi.

 

 

 

 

1995

Matkapuhelinmarkkinoiden räjähdysmäinen kasvu loi valtavan kysynnän kännyköiden akuille ja lisävarusteille. Yritys laajeni, ja Suomeen perustettiin tytäryhtiö. Norjan ja Tanskan markkinoille muodostui jakeluverkostoja. Liikevaihto oli noin 70 miljoonaa Ruotsin kruunua.

 

 

2000

GP PowerBank -latureiden myynti kasvoi voimakkaasti, GP Batteries saavutti yhä vakaamman aseman ja nousi yhdeksi Pohjoismaiden suurimmista paristotoimittajista. Norjaan ja Tanskaan perustettiin tytäryhtiöt, mikä mahdollisti oman jakelun kaikkien Pohjoismaiden alueella. Liikevaihto oli noin 100 miljoonaa Ruotsin kruunua.

 

 

 

 

 

2004

Digitaalikameroiden yleistyminen kasvatti ladattavien akkujen kysyntää entisestäänkin. Yritys kasvoi orgaanisesti ja osti GPBM Francen, joka oli GP Batteriesin jakelija Ranskan markkinoilla. Liikevaihto oli noin 280 miljoonaa Ruotsin kruunua.

 

2006

Yritys osti GPBM Italyn, joka oli GP Batteriesin jakelija Italian markkinoilla. Sadan työntekijän raja ylittyi organisaatiossa. Liikevaihto oli noin 330 miljoonaa Ruotsin kruunua.

 

 

 

2009

Kuluttajille suunnattujen paloturvatuotteiden kokonaisvaltainen tuotemerkki Housegard julkistettiin Pohjoismaissa. Yritys nousi Ruotsissa markkinoiden johtavaksi kuluttajaparistojen (ladattavien akkujen ja alkaliparistojen) toimittajaksi.

 

 

 

 

2012

Firephant-käsisammuttimemme sai arvostetun Red Dot -muotoilupalkinnon. Koska olemme jalkapallon ystäviä ja halusimme laajentaa markkinointistrategiaamme, ryhdyimme ruotsalaisen menestysjoukkueen IFK Göteborgin pääsponsoriksi.

 

 

2013

Toteutimme Firephant-sammuttimen kaupallisen lanseerauksen asiakkaille (mm. Electrolux Home). Kannettavien GP PowerBank -varavirtalähteiden tuotesarja laajeni, ja panostimme televisiomainontaan. Vuoden 2013 aikana esiteltiin myös uusi organisaatiorakenne, Nordic-Italy-France (NIF), joka tarjoaa tukipalveluja kaikille Göteborgin yrityksille.

 

 

 

 

2014

Kannettavien GP PowerBank -varavirtalähteiden myynti kukoistaa, ja panostamme yhä enemmän markkinointiviestintäämme digitaalisessa ja perinteisessä mediassa.